بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت، برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی

بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت، برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی

اهمیت داشتن وبسایتی پاسخگو

اهمیت داشتن طراحی سایت پاسخگو برای موبایل

  • ایجاد وبسایت هایی جهت دسترسی در صفحه نمایش هایی متفاوت همچون گوشی های هوشمند و تبلت ها
  • بالا بردن سهولت دسترسی وبسایت با ایجاد مسیریابی مناسب برای سایت

چرا به طراحی سایت های پاسخگو در صفحه نمایش های مختلف نیاز داریم؟

زیرا امروزه ۱۵% حجم ترافیک توسط موبایل انجام می شود.

۸۰% مصرف کنندگان قصد دارند کسب و کارهای آنلاین را به سوی موبایل هدایت نمایند.

حجم رشد فروش از طریق موبایل طی سالیان متوالی:

  • ۱۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۱
  • ۴۱ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۳
  • ۷۵ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۵
  • ۱۱۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۷ – پیش بینی
  • ۷۳% از جستجوهای موبایل فعالیت های افزاده بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری را تولید نموده اند
  • ۷۰% از مصرف کنندگان جستجوهای محلی را بر روی لیست جستجوهای خود تنظیم نموده اند.

انواع طراحی سایت های پاسخگو موبایل بیس

۱) طراحی سایت ورژن موبایل بطور مثال : m.site.com

مزایای طراحی سایت ورژن خاص موبایل :

  • مطالب را برای وبسایت موبایل مجزا نموده
  • مختص کاربرانیست که از طریق موبایل وارد وبسایت ها می گردند
  • زمان لود بالایی دارند
برای مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید:



سئو چیست | بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو چیست | بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | افزایش رتبه در گوگل

” SEO مخفف Search engine optimization (بهینه سازی موتورهای جستجو) و به معنای فرآیند افزایش ترافیک سایت از طریق نتایج آزاد، اورگانیک، ویرایشی و یا طبیعی موتورهای جستجو می باشد.

موتورهای جستجو همچون گوگل(Google)، یاهو(Yahoo) و بینگ(Bing) جزء موتورهای جستجو اصلی محسوب می گردند. الگوریتم های موتورهای جستجو صفحات وب و دیگر محتواهای داخلی سایت همچون ویدئو، تصاویر، متن و … را بر مبنای میزان وابستگی و مرتبط بودن آن با جستجو کاربران رتبه دهی نموده و در نتایج اولیه خود قرار می دهند.

موتورهای جستجو همانند گوگل و بینگ بعنوان کتابخانه های اینترنتی نام نهاده شده اند که اطلاعات وب سایت های مختلف را جمع آوری نموده و به کاربران کمک می کنند اطلاعات مرتبط با جستجو خود را یافت نمایند. هر موتور جستجو نسخه منحصر بفرد خود را دارد که الگوریتم نامیده می شود.

اگر صفحات شما در بالاترین رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو باشد کاربران بیشتری می توانند شما را پیدا نمایند. کلید موفقیت جهت کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو مرتبط بودن ساختار سایت شما با الگوریتم های موتورهای جستجو است که آن را بهینه سازی موتورهای جستجو نام می نهیم.

برای ادامه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


سئو چیست | بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو







شش نکته کلیدی در طراحی وبسایت حرفه ای با هدف بهینه سازی سایت

با افزایش سهم بازار گوشی های همراه هوشمند و تبلت ها در سرتاسر جهان، درخواست داشتن وبسایت هایی سازگار با وسایل مختلف به اوج خود رسیده است. یک طراحی خوب و پاسخگو صرف نظر از اینکه به دنبال قالب طراحی با نمایش یکسان در مرورگرهای مختلف و همچنین وسایل دیگر می باشد، به لمسی بودن لینک ها و یا قابلیت کلیک، سایز صفحه نمایش، وضوح صفحه، پشتیبانی اداپ فلش و بهینه سازی آن نیز توجه می نماید. فرم قالب صفحات، ترتیب کدها و نمایش بصری و تمام شده وبسایت به صورتی انجام می پذیرد که توسعه پاسخگو، تجربه نمایش بهینه را برای هر کاربر، برای هر وبسایت در هر وسیله ای فراهم می کند. طراحی وبسایت حرفه ای و پاسخگو نه تنها تجربه نمایش را افزایش می دهد بلکه روش های بهینه سازی موتورهای جستجو را به عنوان استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری رعایت می نماید.


۱) باید دقت نمایید که الگوریتم های گوگل چه می خواهند
۲) وجود ریسک در داشتن اطلاعات کپی

۳) ساخت لینک ها بدون شک ساختاری قوی پیدا نموده
۴) کم کردن درصد خروج کاربران از وبسایت
۵) کم کردن زمان لود صفحات وبسایت
۶) افزایش رتبه سایت در جستجو موبایل

برای مطالعه بیشتر این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:

شش نکته کلیدی در طراحی وبسایت حرفه ای با هدف بهینه سازی سایت


برچسب استاندارد جلوگیری محتوا تکراری

برچسب های استاندارد جهت مقابله با تولید محتوا تکراری

همانطور که در مطالب پیشین بدان اشاره شد جهت بهینه سازی سایت و سئو فاکتورهای فنی on-page بسیاری وجود دارد که بایستی در برنامه های بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود.

در این بخش به شرح فاکتور دیگری از میان فاکتورهای on-page جهت بهینه سازی سایت با نام برچسب های استاندارد (Canonical tag) می پردازیم.

فرآیند استانداردسازی در جهت بهینه سازی سایت چیست؟

فرآیند ثابت کردن محتوا تکراری می باشد که بر اثر داشتن محتوایی یکسان با آدرس صفحاتی متفاوت ایجاد گشته است، همچنین این استاندارد به گوگل کمک می کند تا متوجه شود کدام آدرس صفحه برای شما ارجع تر می باشد.

برای ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

برچسب استاندارد جلوگیری محتوا تکراری